facebook
לוגו ניתאי גדול

עייפות כרונית – איך אפשר להתמודד איתה?

עייפות כרונית הינה מצב בו מתמודדים עם עייפות בלתי מוסברת למשך כמה חודשים ברציפות. חשוב להגיד כי לא מדובר על עייפות הנגרמת כתוצאה מחוסר שינה או כל בעיה דומה. העייפות הכרונית עשויה להחמיר ככל שעוברים החודשים וככל שעושים פעילות גופנית מאומצת. אם אתם מגיעים בכל בוקר לערב באפיסת כוחות יכול להיות שמדובר על עייפות מהסוג הזה. זה לא משנה כמה תנוחו או באיזה שעה תלכו לישון, המציאות תישאר בדיוק אותה המציאות. לא באמת תרגישו שיפור משמעותי בכל מה שנוגע למד העייפות ולאנרגיות לבצע פעולות. כולם מבינים כי עם עייפות קבועה ורציפה יהיה קשה מאוד לבצע פעולות ומשימות באופן קבוע. שלא נדבר על כך שהעייפות הזו יכולה לפקוד צעירים ומבוגרים כאחד. אנשים שהיו רגילים לצאת עד השעות הקטנות של הלילה עשויים לסבול מעייפות שלא נגמרת. 

תסמינים לעייפות ערונית

כמובן שהתסמין העיקרי של עייפות כרונית יהיה עייפות בלתי מוסברת בצורה קיצונית באופן קבוע. אם בכל פעם שיורדת החשכה, אתם מרגישים עייפים, סימן שצריך לבדוק זאת. עם זאת לא תמיד ברגע שמרגישים עייפים מדובר על עייפות שמגדירים אותה ככרונית. כמובן שישנם עוד תסמינים נוספים, אך הם משתנים בין אנשים מסיבות כאלה ואחרות. תסמינים מוכרים נוספים הם בעיות חשיבה, קושי בריכוז ובזיכרון, כאבי ראש, כאבי שרירים, סחרחורות ועוד. כל אחד מהתסמינים הללו עשוי להעיד על הימצאותה של עייפות המוגדרת ככרונית. במצב כזה יהיה עליכם לבדוק איך תוכלו לפתור את המצב בהקדם האפשרי. 

מהי הסיבה לעייפות כרונית?

יכולות להיות סיבות שונות לתופעת העייפות הכרונית דווקא אצלכם. כל אחד צריך לשאול את עצמו מהי הסיבה שבגללה הוא סובל מעייפות כרונית עקשנית ומתישה. ישנה אפשרות שהעייפות הכרונית תופיע בגלל זיהום ויראלי, כזה שמתיש את הגוף ללא ידיעתכם. בו בזמן יכול להיות שחוויתם טראומה נפשית או פיזית שגורמת למערכות בגוף להתערער. סיבה נוספת תהיה בעיות במערכת החיסון שעשויות לגרום לגוף לעבוד מסביב לשעון. חשוב להדגיש כי גורמי הסיכון לעייפות כרונית הם גיל ומין במרבית המקרים. מבחינת הגיל ככל שמתבגרים, כך הסיכוי לסבול מעייפות שהיא כרונית עולה. בנוסף העייפות הכרונית מאופיינות יותר אצל נשים בהשוואה לגברים.

איך נעשה אבחון של עייפות כרונית?

כדי לקבל אישור כי מדובר על תסמונת עייפות כרונית יהיה עליכם לגשת לרופא. אף אחד לא יכול לאבחן את עצמו על סמך המצב הקיים או ההרגשה האישית. איך באמת תוכלו לדעת כי מדובר על עייפות כרונית? ישנו אבחון שמעלים את סימני השאלה והופך אותם לסימני קריאה. האבחון נעשה על ידי שאילת שאלות של הרופא שאליו תגיעו לבדיקה. הוא יבדוק עד כמה המצב קשה ומורכב בהשוואה לעייפות רגילה המזוהה אצל מטופלים אחרים. הרופא יכול לשלוח את המטופל למעבדת שינה על מנת לשלול בעיות אחרות. ברגע שרואים כי המצב לא משתפר ואין תשובה לבעיה, ידוע כי מדובר על עייפות שהיא כרונית. 

האם ניתן לטפל בעייפות כרונית?

אין סיבה שתשלימו עם המציאות הקיימת בה אתם מרגישים תחושת עייפות תמידית. תסמונת עייפות כרונית משבשת את שגרת החיים, יהיו פעולות שלא תוכלו לבצע כמו בעבר. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות בנידון על מנת לפתור את הבעיה הספציפית הזו. כלומר אינכם צריכים להמתין עד שהעייפות תחלוף מעצמה כי זה ייקח זמן. בחלק מהמקרים אם לא תנקטו פעולה יזומה לפתרון הבעיה, לא תרגישו שיפור. לכן מוטב להיות עם האצבע על הדופק ולוודא כי העייפות הכרונית לא הולכת להכתיב את מציאות חייכם. התחילו בטיפול אפקטיבי שיראה לכם את האור בקצה המנהרה בכל מה שנוגע לעניין הזה. 

איך מטפלים ביעילות בעייפות כרונית?

  • כדורי שינה מהווים פתרון זמני להתמודדות עם עייפות כרונית שמשבשת את שגרת היום. בזכות כדורי השינה תוכלו למצוא את עצמכם ישנים בשעות הנורמטיביות בלילה. כתוצאה מכך תחושת העייפות תפחת, אך לא תיעלם בצורה מוחלטת. כפי שאמרנו מדובר על פתרון זמני בלבד, אינכם יכולים להתבסס רק עליו.
  • תזונה נכונה יכולה גם היא לשפר את ההרגשה הכללית בהקשר הזה. לא פעם האוכל שתאכלו הוא זה שיגרום לכל המערכות בגופכם להשתבש ולאבד את יעילותן. לפיכך אם תתחילו לאכול בריא ונכון תמצאו את עצמכם חוזרים שוב לדרך המלך בהקשר הזה. את התפריט ניתן לבנות יחד עם תזונאית המתמחה בנושא זה.
  • שתיית מים והימנעות משתיית אלכוהול ושתייה מתוקה יעשו את ההבדל בהקשר הזה. מים ידועים כתרופה של הטבע, אמצעי שיכול להחזיר אתכם לדרך המלך. בו בזמן אלכוהול ומיצים עושים בדיוק את העבודה ההפוכה, הם רק ירחיקו אתכם מהשגת המטרה. תאפשרו לעצמכם להרגיש טוב יותר ללא עייפות וללא תשישות.
  • מצבי לחץ ופאניקה מקדמים בברכה את העייפות הכרונית ומאפשרים לה להתפשט בקלות. תסמונת עייפות כרונית מופיעה בין היתר בגלל מצבים של סטרס לא מוסבר. אנו מציעים לכם להרגיש את הגוף ולנסות למצוא את הדרך שלכם לאיזון. יש כאלה שיעשו זאת באמצעות תרופות, אחרים על ידי תרגילים ומדיטציה. 

עייפות כרונית טיפול טבעי – במה מדובר?

המון דרכי טיפול מוכרות בעייפות כרונית הן דרכים פחות מומלצות בגלל תופעות הלוואי. כולם מבינים כי ברגע שלוקחים תרופה בדמות כדורי שינה, יכולות להופיע תופעות לוואי נוספות. מה אתם עושים אם כל דרכי הטיפול גורמות לכם לשיבוש בשגרת החיים? יהיה עליכם לחשוב על פתרון אחר פרקטי. עייפות כרונית טיפול טבעי יכול בהחלט להיות הפתרון הנכון בשבילכם. מדובר על טיפול שלא מביא איתו תופעות לוואי, כזה שיראה לכם כי ניתן לעשות זאת אחרת. מהו הטיפול הטבעי להתמודדות עם תסמונת עייפות כרונית? 

הטיפול הטבעי כולל בתוכו תרגילים שאותם צריך לעשות על מנת להחזיר את האיזון לגוף. בחלק גדול מהמקרים הסיבה שבגללה נוצרת עייפות כרונית היא חוסר איזון שמשבשת את כל המערכות. המערכות בגוף מאוד חכמות, הן נוקטות במשנה אזהרה כאשר משהו לא קורה כשורה. לכן הטיפול הטבעי יהיה להחזיר את המערכות לתפקוד מיטבי שלהן בזמן קצר ככל האפשר. ברגע שכל המערכות מתפקדות בצורה טובה, אין סיבה שתרגישו עייפות לא מוסברת כזו שתשבש את כל השגרה.

מה צריך לדעת על עייפות כרונית בהריון?

תקופת ההריון של אישה היא ככל הנראה התקופה המורכבת ביותר בחייה. נשים מספרות כי במהלך ההריון יצא להן להתמודד עם המון בעיות שלא הכירו קודם לכן. אחת הבעיות הנפוצות בהריון היא תסמונת עייפות כרונית שמגיעה משלל סיבות. ראשית רוב הנשים לא ישנות טובות בזמן ההיריון, בטח כאשר הן מגיעות לחודשים מתקדמים. כל תנוחה לא תהיה נוחה, יהיה צורך לשנות הרגלים של שנים ארוכות אחורה. בו בזמן יכולות לצוץ להן בעיות בריאותיות אחרות שימנעו שינה רציפה וטובה. העובר מצידו עשוי לבעוט ולעשות צרות במהלך הלילה. כתוצאה מכך עייפות כרונית קיימת, רק צריך לדעת שהיא לא ממשיכה גם לאחר הלידה. בא לכם לשמוע על עייפות כרונית כל הטיפולים היעילים באמת? זה הזמן לעשות זאת לפני שיהיה מאוחר מדי.

קפיצה לתוכן מעניין

בואו ללמוד יותר! הצטרפו לקורסים שלנו ברחבי הארץ: 054-2444533

נשמח לשמוע ממכם
רוצים ללמוד יותר? להזמין סדנא אליכם לבית או להגיע אלינו לכיתות הלימוד ברחבי הארץ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עזרה ראשונה לרופאי שיניים

קורס עזרה ראשונה לרופאי שיניים הינו חשוב במיוחד שהרי שלל מצבי חירום יכולים לצוץ תוך כדי טיפול שיניים שגרתי. לכן, רופאי שיניים נדרשים לעבור קורסי עזרה ראשונה על בסיס קבוע כדי להחזיק בידע העדכני ביותר.

הקורס אותו עוברים הרופאים מחולק ל2- סוגים, ותלוי האם מדובר ברופא שיניים כירורג המטפל בהרדמה, או רופא מרדים
בלי קשר, או לא:

  1. קורס עזרה ראשונה סטנדרטי.
  2. קורס ACLS.
היכן עוברים את הקורס?

אנו בחברת ניתאי מציעים לכם 2 אפשרויות לנוחותכם:

  • הגעת מדריך עד אליכם למרפאה – חוסכים זמן ונסיעות ומקבלים מחיר משתלם במיוחד לכל צוות המרפאה
    (בהזדמנות זו יוכל המדריך לבדוק שתיק העזרה ראשונה שקיים אצלכם במרפאה עדכני ואין בו ציוד פג
    תוקף).
  • הגעה לקורסים שלנו ברחבי הארץ – יוכל להתאים בעיקר לרופאים ללא צוות רחב העובדים לבד.

מי צריך לעבור?: רופא שיניים, שינניות וסייעות.

מקבלים תעודה?

בהחלט. מוכרת ומאושרת.

מלאו את הטופס לשמיעת פרטים נוספים ללא התחייבות!
Call Now Button
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× איך אפשר לעזור?